dinsdag 23 september 2014

Clichés

  • Als je maar wilt, dan kun je alles.
  • Alles kan, als je er maar in gelooft.
  • Je hebt altijd keuze.
  • Je krijgt wat je verdient.

Ken jij ze ook, deze clichés? Er wordt zo makkelijk mee gegooid, vooral als het om een ander gaat.

Maar bij ziekte is dat wat je overkomt geen
keuze, het gebeurt gewoon, of je daar voor kiest of niet. En dan kun je ineens niet alles meer, hoe hard je ook gelooft, hoe sterk je wil ook is en hoe veel beter je ook verdient.

Vergeet ook het nare woordje karma. Als 'eigen schuld dikke bult' niet voor jou opgaat, dan ook niet voor een ander.

Het enige waar je voor kunt kiezen is hoe je in de situatie staat en hoe je er mee om gaat. Dan merk je op een dag vanzelf of het je niet alleen gebroken, maar ook sterker heeft gemaakt.

Nina

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.