zondag 26 april 2015

Het belang van ontgiften bij ME

1 van de voornaamste redenen waarom mensen zich beroerd voelen als ze griep hebben, is een verstoring van de eiwitproductie. Bij ME is deze verstoring 60x sterker dan normaal, maar dan zónder griep. Dat verklaart waarom ME-patienten zich zo ziek voelen.

Het ziektebeeld van ME bestaat uit 3 fasen:

1. Infectiefase: 
Het immuunsysteem verandert.

2. Vergiftigingsfase: 
Gifstoffen hopen op.

3. Beschadigingsfase: 
De gifstofconcentraties worden zo hoog dat dieper gelegen hersencellen beschadigd raken.
(Bron)

Ik heb al eens eerder in het artikel 'Wat gebeurt er in het lichaam bij ME' uitgelegd wat er precies fout gaat in het lichaam. Absoluut de moeite waard om te lezen, als je wil weten waarom je je zo ziek voelt en wat je er aan kunt doen.

Het lichaam helpen ontgiften is pure noodzaak (!) bij chronische aandoeningen, wil je niet dat de klachten steeds maar verergeren. Zie ook het artikel met de 6 ziektestadia van dr. Reckeweg.

Wat doe jij om al die overtollige gifstoffen kwijt te raken?




2 opmerkingen :

  1. Ik ben al lang ziek, maar de problemen zijn echt heel erg geworden sinds een operatie die ik heb ondergaan.
    Ik wil nu proberen te ontgiten en parasieten kwijtraken.
    Bedankt voor jouw informative.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nina (Moe zijn is zooo..)27 april 2015 om 12:39

      Hoi! Graag gedaan! Heb je het andere artikel waar ik naar verwijs ook al gelezen? Een operatie is 1 van de stressoren waar het lichaam verkeerd op reageert, waardoor de gifstoffen nog verder ophopen. Ik ben heel benieuwd hoe je je gaat voelen als je begint te ontgiften. Succes! :)

      Verwijderen


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.