vrijdag 1 januari 2016

Hello Fresh? Hello Gemak!

Wij Hello-Freshen tegenwoordig. En dat voelt niet alleen heel luxe, dat is het ook!


Het is alleen al bijzonder prettig wanneer de boodschappen (gratis) worden thuis bezorgd op een zelf gekozen dag en tijdstip. Zeker nu de grote supermarkten nog niet aan huis bezorgen in onze Zeeuwse provincie en ik niet zelf om boodschappen kan.

Misschien gaan jullie het liefst zelf naar de markt, koken jullie heel graag, eten jullie allemaal heel gevarieerd, vinden jullie het heerlijk om elke dag iets lekkers op tafel te zetten en bedenken jullie elke week weer iets nieuws om de sleur te doorbreken, maar ik ben niet zo'n keukenprinses.

"Ik betrapte mezelf er op dat ik elke week dezelfde boodschappen aanvinkte op ons digitale boodschappenlijstje."

Ik betrapte mezelf er op dat ik elke week dezelfde boodschappen aanvinkte op ons digitale boodschappenlijstje. Vervolgens vond ik het elke dag weer een ramp om te bedenken wat we zouden gaan eten en waar ik zin in had, ook al had ik de gerechten voor de hele week allang bedacht bij het opstellen van het boodschappenlijstje.

Je hoeft met Hello Fresh niet elke dag of elke week te bedenken 'wat zullen we eens eten', om vervolgens tijdens het koken te ontdekken dat je nog een ingrediënt mist... (Echt is voor mij!)

Je hoeft ook niet na te denken over nieuwe recepten en of je wel de juiste hoeveelheid en de juiste voedingswaarden binnen krijgt. Hier is al zorgvuldig over nagedacht bij het samenstellen van elk recept, dus gezond is het zeker!

Het kan nóg gezonder
Hello Fresh heeft nog niet ontdekt dat kokosolie ook erg gezond is om in te bakken, maar dat kun je natuurlijk zelf ook bedenken. Ook weten ze niet dat het erg ongezond is om honing te verhitten of dat kokosbloesemsuiker beter is dan geraffineerde suiker, dus je moet zeker zelf blijven nadenken en soms wat aanpassingen doen, als je echt gezond wilt eten.

Intoleranties
Met darmproblemen en/of intoleranties moet je wel steeds wat vervangen of weglaten, want er zit in bijna elk gerecht wel zuivel of tarwe. Zoals laatst in de zogenaamde aardappelgnocchi.
"Gnocchi werd vroeger gemaakt van tarwe", schreef Hello Fresh op het recept, "maar wordt tegenwoordig gemaakt van aardappel." Kijk ik op de verpakking: o.a. bereid met..?? Tarwemeel! Jammer!

Ik gebruik voor mezelf gluten- en zuivelvrije vervangers, dus mijn porties vlees en vis gaan in de vriezer en de pasta gaat in de voorraadkast. Mijn man eet wel alles, dus af en toe pauzeren we het abonnement of nemen we een vegetarisch pakket, zodat hij mijn 'left overs' weg kan werken.

Je zou eigenlijk naast de optie 'wel of niet vegetarisch' ook moeten kunnen kiezen voor 'wel of geen gluten' en 'wel of geen zuivel/lactose'. Ik begrijp ook wel dat Hello Fresh geen rekening kan houden met elke allergie en overgevoeligheid, maar de optie glutenvrij of veganistisch zou de pakketten wel een stuk aantrekkelijker maken voor een hele grote groep mensen.

Niet biologisch
Verder zou ik biologisch ook een enorme pre vinden, zeker gezien de prijs. Hello Fresh zegt hierover: "Bij ons staat voorop dat de producten vers, gevarieerd en bovenal lekker zijn, dat vinden we belangrijker dan dat het product een keurmerk heeft." Er staat niet bij welk product wel of niet biologisch is, maar het kan dus allebei. Ik week voor de zekerheid alle groenten in een zout- en kleibadje om de gifstoffen van eventuele bestrijdingsmiddelen uit de groenten te verwijderen.

Milieubewust
Wat ik ook fijn vind is dat de meeste ingrediënten óf los in de recyclebare doos liggen, óf in recyclebaar materiaal zijn verpakt. Meestal zijn dit papieren zakjes, tenzij dit de kwaliteit van het voedsel niet ten goede komt. Je kunt de lege doos weer teruggeven aan de koerier.

Wat ik dan weer wel onzin en vooral onhandig vind qua afvalscheiding, zijn de plastic vensters in sommige papieren zakjes, zodat je de kaas alvast kunt bewonderen. ;)

Het is erg leuk om eens wat 
nieuwe gerechten te leren kennen 
en meer te variëren. 

Gemak
Het is erg leuk om eens wat nieuwe gerechten te leren kennen en meer te variëren. Maar vooral het gemak spreekt ons erg aan. Mijn man kookt voor ons tweetjes na een zware werkdag en dan moet het niet teveel moeite en tijd kosten. Het zijn simpele, gezonde en snelle gerechten met verse (seizoens-)groenten, regelmatig 'vergeten groenten' en bijna altijd verse kruiden. Geen ongezonde toevoegingen voor een betere smaak of langere houdbaarheid. Heel af en toe zit er bijvoorbeeld een vooraf bereidde tapenade of salsa bij, maar verder bereid je alles zelf met verse ingrediënten.

Met de 'original box' eet je vlees, vis en vegetarisch. Dit kost ons meestal € 4,90 per persoon, per dag. De 'veggie box' is alleen vegetarisch en een 'family box' is voor een jong gezin, met kindvriendelijke recepten.

Wat je zelf in huis moet halen is niet veel meer dan boter/olie, een paar soorten azijn, mosterd, bouillon, honing, zout en peper. Verder zitten alle ingrediënten voor elk gerecht in de box.

Ook Hello Fresh proberen?
Ben je benieuwd? Je kunt eenmalig een proefbox bestellen of je kunt meteen lid worden.

Er is dan een minimale afname van twee boxen verplicht. Hierna kun je het abonnement stopzetten of bijvoorbeeld pauzeren, zodat je er in een lagere frequentie gebruik van kunt maken.

Met de kortingscode H87WHQ kun je bij een nieuw lidmaatschap €20,- korting krijgen op de eerste HelloFresh Box. Voor de tweede box betaal je dan de volle prijs en daarna kun je stoppen als je niet tevreden bent.

De kortingscode is niet geldig op de Proefbox of Fruitbox en niet te gebruiken in combinatie met andere acties.

Heb je geen zin in een lidmaatschap, dan kun je je ook laten inspireren door de online beschikbare recepten en zelf voor de ingrediënten zorgen.
Er zitten echt hele leuke ideeën en combinaties tussen!

Liefs,
Nina
@moezijniszooo.blogspot.com

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.