vrijdag 8 mei 2015

Maskers af | The ugly truth about Bartonella

Bartonella is 1 van de vele infecties die ik heb, maar ook degene waarvan ik vóór de onderzoeken hoopte dat ik die níet zou hebben. Het is namelijk een afschuwelijke parasiet die vreselijk veel schade aanricht in het lichaam, misschien nog wel erger dan de Borrelia (Lyme) infectie zelf.



Een Bartonella-infectie kan (samen met de Borreliabacterie) worden overgedragen door een besmette teek of via de krab van een besmette kat.

Ik had -voordat ik met de behandeling begon- gelezen dat je tijdens de antibioticakuur meer last van de Bartonella-infectie gaat krijgen. En dat klopt, blijkt nu.

Het eerste duidelijke kenmerk had zich vorig jaar al voor de kuur aangediend.

"One way that Bartonella does show itself is by ugly ragged stretch marks."

Ik kreeg donkerrode striae-achtige strepen op de huid. 

4 maanden later vertelde ik trots tegen de professor waar ik onder behandeling ben dat ik me beter voelde en dat de strepen begonnen te vervagen. "Dat zegt niks", zei hij, al mijn trots meteen van tafel vegend. "De klachten bij Lyme kunnen komen en gaan." Hij gaf me twee zwaardere kuren en jawel hoor, daar waren de klachten weer.

De afgelopen dagen kreeg ik voor de verandering ineens psychische klachten, die had ik tot nu toe nog niet gehad op wat dipjes en rouwverwerking na.
Ook kreeg ik zere voetzolen, een zere keel, meer hoofdpijn, beven, weer meer spierzwakte en uitputting, hartkloppingen, keelpijn, huiduitslag, meer last van prikkels, maar vooral.. stemmingswisselingen! 

Als je denkt dat je wel eens stemmingswisselingen hebt gehad, rond je menstruatie bijvoorbeeld, doe dat dan maal 10. Of misschien wel maal 100. Allemachtig, wat een drama. Van bijna oncontroleerbare woede ineens naar rust en 10 minuten later ineens nerveus, huilen om niks, om plotseling weer over te gaan naar totale paniek. Ik ben op die momenten mezelf volledig kwijt!

Gelukkig helpt ook hier het ontgiften met klei weer en voel ik me na het ontgiften weer rustiger..

© moezijniszooo.blogspot.nl #maskersaf

Mogelijke kenmerken van een Bartonella-infectie

Psychiatrische symptomen
  • Negatieve gedragsverandering
  • Depressie
  • Woede-, angst- en paniekaanvallen 
  • Waanideeën
  • Stemmingswisselingen
  • Nervositeit
  • enz.

Overige symptomen
  • Koorts
  • Hoofdpijn
  • Spier- en gewrichtspijn
  • Rugklachten 
  • Misselijkheid
  • Oogklachten
  • Koude rillingen en algemeen ziek zijn
  • Pijn aan het scheenbeen
  • Gewichtsverlies
  • Keelpijn
  • Huiduitslag / acné 
  • Verminderde eetlust
  • Lymfeklierzwelling
  • Pijn onder voetzolen
  • Strepen op de huid (liniaire rashes) die op striae lijken (vaak op rug, zij, borsten, billen)
  • Bizarre neurologische symptomen (?)
  • Epileptische aanvallen
  • Endocarditis (ontstekingsreactie van de hartkleppen)
  • Hepatomegalie (vergrote lever)
  • Splenomegalie (vergrote milt)
  • Neuroretinitis (ontsteking van de oogzenuw en het netvlies, verandering in weefsel, waardoor gedeeltelijke blindheid kan ontstaan) 
  • Aseptische meningitis (ontsteking van hersenvlies en ruggenmerg) met ernstige hoofdpijn
  • Subcutane noduli (pijnloze, beweeglijke zwelling, meestal in de buurt van een gewricht, ter grootte van een graankorrel, met een normale huidskleur)
  • Erythema nodosum (acuut pijnlijke rode onderhuidse zwelling, ontstaan door ontsteking van vetweefsel)
  • Bacillaire angiomatosis; huidafwijking met meerdere angiomen (kleine rode vaatzwellingen die als een bolletje op de huid liggen)
  • Dementie
  • Beroerte
  • Coma 
  • Krampen
  • Desoriëntatie, verwardheid
  • Eenzijdige verlamming
  • Reflexafwijkingen
  • Tremor (beving)
  • Knobbeltjes en bloedingen in de huid, lever en milt

Behandeling van Bartonella 
Behandeling van Bartonella is niet eenvoudig. De ziekte kan spontaan genezen, wanneer de patiënt verder gezond is en geen andere tekeninfecties heeft. Bij verminderde weerstand of bij een gelijktijdige Borrelia-infectie kan de infectie tot ernstige problemen leiden en zelfs fataal zijn.

De ziekte is moeilijk vast te stellen via bloedonderzoek. Wat testen betreft geldt eigenlijk dezelfde problematiek als bij Lyme-Borreliose. Voor het stellen van de diagnose zal moeten worden gekeken naar het ziektebeeld i.c.m. verschillende bloedwaardes.

Houtuynia, Japanse duizendknoop, Artemisia, Bandarol, Red Root zijn tincturen die kunnen helpen.


#MaskersAf is een initiatief van 
Sofie & haar blog 'Tussen Dromen en Leven'
in samenwerking met 'Lyme België/Belgique Protest'

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.