zondag 25 januari 2015

Mijn weg naar herstel #1

Ontgiften is (eindelijk!) de eerste methode waar ik baat bij heb, met dank aan de tips in de Werkgroep voor Lyme infecties.



Sinds de dagelijkse kleimaskers en voetenbaden hoef ik niet meer helemaal plat te liggen, kan ik weer normaal omdraaien in bed en vaak lukt het zelfs om even zittend te eten, maar dan niet langer dan 5 minuten. De reactie na bezoek of inspanning is een stuk minder heftig als ik een extra voetenbad neem en vaak voel ik direct de hoofdpijn zakken. Ook kan ik weer lopend naar de wc vanaf mijn bed, maar het voelt wel alsof ik dan mijn laatste beetje kracht verbruik, dus ik moet daar een beetje mee uitkijken.

Al met al ga ik heel langzaam vooruit! :D Wel moet ik er rekening mee houden dat ik nog achteruit kan gaan door de nieuwe behandeling, omdat er bij het bestrijden van de infecties weer meer gifstoffen vrij kunnen komen dan mijn lichaam af kan voeren. Ik heb het aantal voetenbaden dus opgeschroefd naar 2x per dag en probeer steeds meer ontgiftingsmethodes uit.

Niet alleen Lyme-, maar ook ME-patiënten hebben klachten door een teveel aan gifstoffen (toxines) en ook bij andere aandoeningen komt ophoping van gifstoffen voor, door ongezonde levensstijl, door medicatie, stress, enz. Ik hoor van verschillende patiënten, met heel verschillende aandoeningen, dat ze ook baat hebben bij ontgiften.

Het heeft zoveel effect dat het me verbaast dat ontgiften niet als eerste geadviseerd wordt bij de behandeling van ME. Hiermee zouden mijns inziens betere resultaten behaald worden dan met gedragstherapie. ME is namelijk geen gedragsstoornis, maar een zeer complex fysiek probleem."

Daarom deel ik vanaf nu wat vaker een ontgiftende tip, hier en op Facebook. Ik hoop met heel mijn hart dat jij er ook iets aan hebt!

Liefs,

Nina

2 opmerkingen :

  1. Fijn dat je via deze Werkgroep oplossingen hebt kunnen vinden die voor jou meerwaarde heeft.. Kleine vooruitgang is ook (belangrijke) winst, zeker als dat zolang niet mogelijk & uitzichtloos leek. Vooruitgang motiveert en bevorderd bovendien verder herstel, waardoor je nog meer achter de ingeslagen weg zult gaan staan.

    Naast lyme & co is ME/CVS idd ook een (aanhoudende) toxische belasting , zoals de meeste chron. aandoeningen een hoog toxische gehalte kennen. Dit leidt direct tot aanhoudende stress & ontstekingsreacties (o.a fibromyalgie, reuma, alzheimer, parkinson ea.), met vaak totale uitputting/degeneratie v.d patiënt als gevolg.

    Detoxen/ontgiften zou dan het begin van effectief behandelen moeten zijn. Opschonen & zuiveren een belangrijk vervolg. We worden tenslotte ziek en blijven ziek door huidige (Westerse) eet -en leefgewoontes. Deze leiden tot blokkades & verdere vervuiling i/h lichaam. Hierdoor kunnen we toxines steeds slechter verwerken en uitscheiden. Men valt (letterlijk) om als deze toxische belasting zo groot wordt dat primaire (hersen)functies uitvallen. Dan is het hek v/d dam en is overeind komen vrijwel onmogelijk.

    Binnen de reguliere behandelpraktijk vindt dan (helaas) nog altijd vooral symptoombestrijding plaats, waardoor zowel patiënt als ook de arts/behandelaar belangrijke afslagen/oplossingen missen. Dat is nog steeds de huidige diagnose -en behandelpraktijk, welke vooral wordt bepaald door het farmaceutische verdienmodel. Men is daardoor verleerd hoe dichtbij de natuur geweldige oplossing liggen (...)

    Het ontgiften, opschonen en zuiveren v/h eigen lichaam is wellicht de belangrijkste actie die (elke) patiënt kan maken,om te komen tot significante verbetering, danwel herstel. Dat kan prima in eigen beheer, daar hoeft normaal gesproken geen artsenhandeling voor verricht te worden. Hier dient men echter wel de kunst van daadwerkelijke uitscheiden te beheersen, wil het verschil gemaakt kunnen worden. Maar dit effectief uitscheiden/detoxen & komen tot juiste eet -en leefgewoontes is wellicht de sleutel om in nagenoeg elke infectiesituatie te komen tot goede blijvende gezondheid. Ik wens het jou & iedereen toe !

    https://www.facebook.com/groups/468433213235227/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor deze toevoeging en voor alle support en uitleg steeds!!

      Verwijderen


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.