zaterdag 28 juli 2018

Homemade huidmasker


De natuur krijgt even de kans om bij te komen van de vele hete zonuren en flinke droogte van de afgelopen maanden. Dit is hét moment om onze huid hetzelfde te laten doen!

Misschien ben je al lekker verkleurd of heb je vaak op blote voeten gelopen (heel goed!) en zijn de voetzolen uitgedroogd? Dan kan de huid wel iets extra's gebruiken!

Ik heb al vele varianten van dit recept geprobeerd en ze doen allemaal iets goeds, maar deze combinatie is bij mij het meest effectief en geeft een paar weken lang een gladde, frisse huid.

Recept
Dit is de hoeveelheid voor een gezichtmasker óf een voetmasker. Verdubbel deze wanneer je beiden in wilt smeren.

Heb je niet alles in huis? Geen probleem, elk ingrediënt op zich is al heel waardevol voor de huid.

  • Banaan (5 cm)
  • Avocado (1 tl)
  • Yoghurt  (1 tl)
  • Kokosolie - ongeraffineerd (1 tl)
  • Eigeel van 1 ei
  • Havervlokken  (1 tl) / havermeel (0,5 tl) 
  • Gember, bij huidontstekingen 

Met staafmixer pureren

  • Bentonietklei toevoegen (1 tl voor gezicht, 1 el voor de voeten) Gebruik een plastic lepel, want de klei mag niet met metaal in aanraking komen. Vandaar dat je het toevoegt ná het pureren.

Ruim aanbrengen op de huid en een half uur laten zitten. Smeer restanten in je haren, die kunnen ook wel wat extra zorg gebruiken.

Na het afspoelen en droogdeppen smeer je de huid in met een drupje kokosolie.



Doe je mee? Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie selfies!

Liefs,
Nina
moezijniszooo.blogspot.nl

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.