dinsdag 27 november 2018

De geneeskracht van lavendel

Terwijl ik heerlijk ontspannen in een kleibad lig met een paar drupjes lavendelolie, bedenk ik dat het misschien wel eens leuk is om daar iets over te delen.

Voor wie geen bad heeft, de olie is ook heerlijk én zeer effectief in een voetenbad!

"De naam lavendel komt van het Latijnse woord ‘Lavare’, wat ‘wassen’ of ‘baden’ betekent. Lavendel werd van oudsher namelijk gebruikt in baden. Zo gebruikten de Romeinen baden met druppels lavendelolie erin."

Lavendelolie wordt aanbevolen bij o.a.:
  • slapeloosheid
  • pijn
  • cognitieve klachten
  • licht verhoogde bloeddruk
  • huidproblemen
  • depressie (!)
  • diarree
  • duizeligheid
  • griep
  • hoesten
  • koortsuitslag
  • migraine
  • reumatische klachten
  • stress
  • kramp
  • hartkloppingen 
  • allergieën.


Let op dat je onverdunde, niet synthetische olie koopt. Lavendelolie wordt van alle etherische oliën het meest aangelengd met synthetische stoffen, maar die missen dus het geneeskrachtige effect en zijn niet zo goed voor je.

100% natuurlijke lavendelolie vindt je hier.


Extra tip:
Voeg een scheutje Arganolie toe aan het bad, voor een babyzachte huid.


Korting
Met mijn persoonlijke kortingscode krijg je (elke keer weer!) 7,5% korting op je bestelling bij Soapqueen: PP4485NDF

Liefs,
Nina

1 opmerking :


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.