woensdag 13 januari 2021

De wereld op zijn kop


Ongelooflijk wat er allemaal gebeurt in de wereld. Het is toch net een hele slechte sience fiction film?


Er was alleen maar een virus nodig met bijna 99% overlevingskans om de hele wereld op zijn kop te zetten en mensen enthousiast in de rij te krijgen voor een vaccin dat nog in de testfase zit en waar de gevolgen niet van bekend zijn. 


Om mensen te laten stoppen met knuffelen. Mensen massaal een niet-werkend mondmasker op te laten zetten. Mensen in paniek te krijgen. Mensen smetvrees te laten krijgen. Mensen op te sluiten in hun huizen. Mensen bang te maken voor normale omgang met elkaar. Mensen hun bedrijf te ontnemen. Mensen hun grondrechten af te pakken, zonder al teveel verzet. Mensen kilo's aan te laten komen ipv juist gezonder te laten leven en te werken aan een sterk immuunsysteem.


On-ge-looflijk.


We mogen de natuur nog in, godzijdank, maar beseffen we wel dat het risico op een tekenbeet een grotere kans op vreselijk lijden geeft en ook dodelijk kan zijn? Als je zo bang bent voor een besmetting zou ik voortaan ook zeker weg blijven van grasvelden, duinen en bos! Met angst voor corona kan een boswandeling of een picknick in het gras echt niet meer. Sterker nog, je hond dagelijks in de berm laten lopen is met dit criterium een gevaar voor eigen leven!


Het enige pleziertje dat nog overblijft is een uitje naar de slijterij of een ritje naar een fast-food keten. Gezellig, ter afbraak van ons immuunsysteem! 

Dat dit nog wel mag, zegt eigenlijk alles.


Onvoorstelbaar hoe groot het vertrouwen is in een overheid die dit allemaal voor elkaar krijgt...


Nina

moezijniszooo.blogspot.com 

1 opmerking :


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.