zondag 3 januari 2021

Yerba Mate

Door de mix van ingrediënten kan kruidenthee je soms verrassen met een heel andere kleur. Vandaag is mijn - anders gewoon gelige - 'Energiethee' ineens donkergroen.

Ik stuurde mijn nicht van Kruidenthee.nl een berichtje toen de thee na langer trekken steeds zwarter werd en ze zei: Ja leuk hè, dat is van de Yerba Mate!


Ik ging meteen googlen op 'Geneeskracht Yerba Mate' en ik kom dit artikel tegen.

Wauw!!

De thee heeft heeeeeel veeeeeel voordelen en is onder andere:
"een stimulerende drank, die vermoeidheid wegneemt en mentale en lichamelijke activiteit stimuleert zonder bijwerkingen."

"Het kan goed helpen bij behandeling van astma omdat de yerba mate de bronchus doet verwijden wat benauwdheid doet afnemen."

"Yerba mate verhoogt de stofwisseling (vetverbanding), reguleert de eetlust en stimuleert de spijsvertering."

"Yerba mate stimuleert de toename van de productie van urine en is zeer nuttig voor blaasproblemen."

"Yerba mate ondersteunt en stimuleert de werkzaamheid van het immuunsysteem"

"Het drinken van yerba mate geeft je meer weerstand tegen mentale en fysieke vermoeidheid en biedt de geest weerstand tegen depressiviteit."

"Het vitamine B-complex kan de inname van suiker in de spieren van de mens en het zenuwstelsel stimuleren."

"Het verbetert ook het concentratievermogen."

Wat willen wij?? Thee met Yerba Mate! 😂

Wie drinkt deze thee nog meer, sinds ik hem laatst ook al tipte?

Liefs,
Nina
moezijniszooo.blogspot.com

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.