donderdag 12 maart 2015

Ontgiften | Chlorofyl & Chlorella

Chlorofyl (bladgroen) is in staat vele toxische stoffen waaronder zware metalen aan zich te binden (vast te houden).

Chlorofyl komt voor in alle groene planten (vandaar dat groene groenten ook heel belangrijk zijn bij chronische aandoeningen) maar Chlorella bevat van alle planten op aarde het hoogste gehalte aan Chlorofyl en wordt daarom met recht 'superfood' genoemd.

Chlorella zou vanwege de bindende eigenschappen met alle ontgiftingsmethodes gecombineerd moeten worden, om te voorkomen dat de gifstoffen weer opnieuw door het lichaam worden geabsorbeerd in de darmen.

Omdat tijdens het ontgiften ook belangrijke mineralen sneller worden afgevoerd, moet je deze weer aanvullen. Dit kan bijvoorbeeld met sole en Spirulina.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.