zaterdag 7 februari 2015

Ontgiften | Geïoniseerd water

Geïoniseerd water is gefilterd water wat je in een pannetje aan de kook brengt en dan minimaal 20 minuten laat koken.

Daarna doe je het water in een thermoskan met vers citroensap en een stukje geschilde gember (1-2 cm). Deze 'thee' drink je heel de dag door, zo heet mogelijk.

Geïoniseerd water wordt niet opgenomen door je lichaam, maar direct afgevoerd en neemt zo een hoop afvalstoffen met zich mee. Je moet dus naast deze 'thee' nog wel zorgen voor de minimale vochtinname van 2 liter per dag. Ik probeer na elke mok geïoniseerd water ook een glas gefilterd water te drinken.


Met dank aan de Werkgroep voor Lyme-infecties voor deze tip!

Waarschuwing: 
Denk om je gebit bij gebruik van citroensap

1 opmerking :

  1. ik meen gelezen te hebben dat er geen citroen en gember in moet? eerst wel en later niet?

    BeantwoordenVerwijderen


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.