woensdag 28 februari 2018

Kosteloos behandelen



Onder het artikel over ME/Lyme/MSIDS eergisteren plaatste een lotgenoot de terechte opmerking dat niet iedereen de financiële middelen bezit om een goede behandeling te bekostigen.


Dat is de schrijnende realiteit helaas en voor mij ook voldoende reden om alle voor mij bruikbare puzzelstukjes kosteloos met jullie te delen. Gelukkig zijn er nog veel meer lotgenoten die dit doen. We moeten deze puzzel bij gebrek aan goede zorg vooral sámen oplossen en dat kán kosteloos.

De natuur biedt ons al een hoop gratis geneesmiddelen, bijvoorbeeld paardebloemen, brandnetels en ontstekingsremmende elektrolyten in zand, aarde, bomen en water. En stop je een teentje (zeer geneeskrachtige) knoflook in de grond, krijg je er een hele bol voor terug! Volledig stoppen met cosmetica en andere chemische rommel leverde mij ook meer financiële ruimte én gezondheidsvoordelen op.

Puzzelstukjes die voor mij écht verschil hebben gemaakt vond ik gewoon online en waren vaak gratis (aarden, straling vermijden, zuurstof, lymfedrainage, aanpassing van voeding en leefstijl) of relatief goedkoop (bentonietklei, citroensap met zuiveringszout, magnesiumvlokken).

Ik heb al eerder over kostenbesparende tips geblogd, maar het lijkt me leuk om nog meer geneeskrachtige tips te verzamelen die geen geld kosten. Denken jullie mee? 

Kom maar door! 😃

Liefs,
Nina
moezijniszooo.blogspot.nl

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.