zaterdag 12 december 2020

Golden milk

Kennen jullie 'golden milk'? Dit is warme (eventueel opgeklopte) melk met kruiden die ontstekingsremmende en immuunondersteunende eigenschappen hebben. 

Ik dronk dit voorheen alleen als ik me niet lekker voelde, om mezelf even een boost te geven, maar sinds een paar maanden is dit een dagelijks ritueel. Ik sta er mee op en ga er weer mee naar bed en dat bevalt heel goed! 

Probeer maar eens, als je wel wat extra's kunt gebruiken. Het zal je goed doen! 


Nodig:

  • Een beker ongezouten plantaardige melk
  • Kurkuma 2 tl
  • Ceylon kaneel 0,5 tl
  • Gemberpoeder 0,5 tl (of vers geraspt 1 tl)
  • Snufje zwarte peper
  • Kokosolie (of een andere plantaardige olie) 0,5 tl
  • Rauwe honing 1 tl

In een pan:

Verwarm de plantaardige melk, voeg alle ingrediënten behalve de honing toe. Goed roeren en in een mok schenken. Na eventjes afkoelen voeg je de rauwe honing toe. 

In een melkopschuimer:

Verwarm de melk in een melkopschuimer. Doe de kruiden en kokosolie in een mok. Schenk de warme melk erbij. Goed roeren en na eventjes afkoelen voeg je de rauwe honing toe. 


Google maar eens hoe goed dit voor je is! Het gaat o.a. ontstekingen en gewrichtspijn tegen, het vermindert het risico op infecties en ziektes, het is goed voor het geheugen en de hersenfunctie en goed voor het humeur. 

En het is nog lekker ook! Wat willen we nog meer? 


Drink smakelijk! 


Liefs,

Nina

moezijniszooo.blogspot.com

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.