maandag 4 januari 2016

Insectenbeten mogelijke oorzaak voor ME en CVS?

Er komt onderzoek naar verschillende door insecten overgebrachte ziekten bij ME- en CVS-patiënten in de VS.


Honderden ME/CVS patienten vanuit de hele VS zijn bij het onderzoek betrokken. Alle mogelijke door insecten overgedragen pathogenen die in de VS worden gevonden, zullen worden onderzocht, waaronder sommige die nog nooit bestudeerd zijn:
  • Borrelia  burgdorferi  (Ixodus  scapularis,  I.  pacificus)
  • Tick bite encefalitis virus (TBEV)
  • Anaplasma  phagocytophilum (Ixodes scapularis,  I.  pacificus)   
  • Ehrlichia  chaffeensis   
  • Babesia  microti  (Ixodes  scapularis)
  • Rickettsia  rickettsia  (Amerikaanse hondenteek; Dermacentor  variabilis, Rocky Mountain-bosteek; Dermacentor  andersoni en  bruine  hondenteek; Rhipicephalus sanguineus) 
  • Coxiella  burnetii  (in  verband  gebracht met  vee/geiten/schapen)   
  • Westnijlvirus (WNV)   
  • Dengue  (DENV)   
  • Eastern  Equine  Encefalitis  Virus (EEEV) 
  • Western  Equine  Encefalitis  Virus  (WEEV)
  • St. Louis Encephalitis  Virus  (SLEV)   
  • California  Encephalitis  Virus  (CEV)   
  • La Crosse  Virus  (LCV)    

Er werd nog niet eerder zo uitgebreid onderzoek naar gedaan, wat best opmerkelijk is, want na alle benoemenswaardige infectueuze uitbraken (van de Noorse Giardia en de Canadese SARS tot aan het ebolavirus) zijn er clusters van patiënten overgebleven met ME/CVS-achtige ziektebeelden.

Dr. Konstance Knox die het eerste onderzoek zal leiden, denkt dat de resultaten niet alleen voor ME patiënten, maar ook voor chronische Lymepatiënten een doorbraak zou kunnen betekenen en dan verrassend genoeg eerder op viraal dan op bacterieel gebied.


©moezijniszooo.blogspot.com


Lees het artikel (jan 2015) hier (PDF).

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.