vrijdag 3 april 2020

Desinfecterende handzeep op natuurlijke basis

Nu iedereen zijn handen vaker wast dan normaal en hele dagen insmeert met desinfectiemiddel, lees ik steeds dat iedereen zulke droge handen heeft.


Hé dacht ik, dát heb ik niet! En dat komt waarschijnlijk omdat ik (al jaren) alleen natuurlijke zeep en natuurlijke desinfectiemiddelen gebruik.

Het is vooral de alcohol in desinfectiemiddel dat de huid uitdroogt, maar de chemische stoffen in zeep verzwakken ook het immuunsysteem en dát kunnen we nu echt niet gebruiken. Dit geldt overigens ook voor handcrème met chemische bestanddelen die uitdroging van de huid tegen gaan.

De natuurzeep die ik gebruik is 100% natuurlijk, bestrijdt infecties én ondersteunt het immuunsysteem zónder de huid uit te drogen! O en het is ook nog eens voordelig!

Ik koop een liter vloeibare basiszeep op basis van kokos en olijf* voor €8,80 en doe deze in een mooi zeeppompje. Hier voeg ik dan een stuk of 20 druppeltjes etherische olie aan toe en dat is het! Geen geknutsel, geen ingewikkeld recept, reuze simpel en hartstikke goed voor je gezondheid!

Vanwege de huidige coronasituatie heb ik uitgezocht welke olietjes de longgezondheid kunnen verbeteren, het immuunsysteem ondersteunen en tegelijk ook vervelende infecties tegenhouden en helpen genezen.

Dit zijn o.a.:

Voeg je daar ook nog teatree-olie* aan toe, dé ontsmetter onder de etherische olietjes en je heb een perfect desinfecterende handzeep. Je hoeft ze niet allemaal te nemen, alleen een combinatie van teatree en eucalyptus is al heel effectief.

Ik vind vooral de geur van munt, eucalyptus en teatree erg lekker. Deze combi helpt ook nog eens heel fijn tegen hooikoorts en boompollenallergie!

Je kunt met deze oliën ook een desinfecterende spray maken door water te mengen met etherische olie en een lepeltje natuurazijn toe te voegen, bijvoorbeeld biologische appelazijn (ook lekker om dressing mee te maken, dus zeker geen overbodige luxe om in huis te halen).

Ik heb zelf een klein flesje met plantaardige olie waar ik teatree-, munt- en eucalyptusolie aan heb toegevoegd. Dit gebruik ik als desinfectie en handcrème na het boodschappen doen. Na het insmeren maak ik een kommetje van mijn handen en snuif ik de geur heel diep mijn longen in, heerlijk!!

Hou je niet van een vettige huid, maak dan een spray op waterbasis of een crème met sheabutter* bijvoorbeeld.

Let op:

Neem alleen natuurzuivere olie, deze olie is 100% natuurlijk. Er is ook natuuridentieke olie, maar deze is gemengd met synthetisch afgeleide stoffen. Deze stoffen zijn níet ondersteunend voor de gezondheid en missen de natuurlijke geneeskracht.

Zorg goed voor jezelf en voor elkaar!

Liefs,
Nina
moezijniszooo.blogspot.nl


*Te bestellen bij de Online Zeepwinkel met kortingscode: PP4485NDF voor 7,5% korting! 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.