woensdag 28 december 2022

Update december 2023

Voor het eerst sinds juni heb ik een weekje vakantie en dat was hard nodig, voel ik nu aan mijn lijf. Ondanks dat ik alweer bijna 10 jaar volledig ben afgekeurd, wil ik toch alle 'goede uren' die ik heb werken en dat is soms best een aderlating. 


๐€๐Ÿ๐ ๐ž๐ค๐ž๐ฎ๐ซ๐๐ž ๐ณ๐ณ๐ฉ-๐ž๐ซ

Drie tot vier keer per week lukt het mij om 6 uur per dag werken en dat is ontzettend leuk, maar ook erg pittig. Het voelt aan het begin van de dag altijd alsof de avond al begint en ik ga overwerken tot midden in de nacht. Werken zorgt ervoor dat ik 's avonds geen kracht en energie meer heb om te koken of mijn huishouden op orde te houden, laat staan voor sociale activiteiten of sporten. 

Toch ben ik dit jaar voor mezelf begonnen (een bedrijf in fotografie, vormgeving en communicatie) en dat is een hele spannende, maar ook een hele goede beslissing geweest! 

Nu ik voornamelijk thuis werk (en 1 dag in de week op locatie), kan ik zelf mijn uren bepalen, de duur van mijn pauzes en wat ik doe in mijn pauzes. Echt rusten dus, in plaats van kletsen met collega's, wat voor een gezond mens zo normaal is, maar voor iemand als ik toch echt veel energie kost.


๐‚๐ก๐ซ๐จ๐ง๐ข๐ฌ๐œ๐ก ๐ณ๐ข๐ž๐ค ๐จ๐Ÿ ๐ฅ๐š๐ง๐ ๐๐ฎ๐ซ๐ข๐  ๐ก๐ž๐ซ๐ฌ๐ญ๐ž๐ฅ๐ฅ๐ž๐ง๐๐ž

"Iemand als ik" betekent niet dat ik ziek ben, ik weiger mezelf zo te noemen. Ziek was ik toen ik 3 jaar lang fulltime op bed lag, maar sinds 2016 ben ik (tergend langzaam) herstellende van een hoop ellende. 

Vorig jaar kwam in aanraking met Germaanse Geneeskunde (iemand bekend mee?) en daarin worden klachten en ziektes gezien als de herstelfase na een traumatische situatie of periode. Heel interessant vind ik dat! Hoewel ik ook in dit geval geen tijd/energie heb om me er verder in te verdiepen, zou ik hier graag meer over willen leren.


๐’๐ง๐ž๐ฅ๐ฅ๐ž๐ซ ๐ก๐ž๐ซ๐ฌ๐ญ๐ž๐ฅ

Dankzij de redox moleculen die ik al 2,5 jaar inneem heb ik geen last meer van PEM (flink ziek na normale inspanning) en ben ik veel sneller hersteld na een werkdag. Dat zorgt er echt voor dat ik dit kan blijven doen! Sinds ik een hogere dosis neem, ervaar ik ook op andere vlakken herstel, bijvoorbeeld qua overgevoeligheid voor gluten. Waar ik voorheen nog steevast flinke buikpijn en diarree kreeg na een hapje van een tarwebevattend product, maar ook andere klachten zoals hartkloppingen, heb ik nu hooguit nog een gevoelige opgeblazen buik. Dat gaat dus ook vooruit!


๐‡๐ž๐ซ๐ฌ๐ญ๐ž๐ฅ๐๐ž ๐ก๐ฎ๐ข๐

Vorige week kreeg ik nog een mooi compliment dat mijn huid er zo goed uitzag; ik werd 7 jaar jonger geschat! Nu was dat wel bij sfeerlicht *lol* maar een compliment is altijd leuk! Ik hoor het vaker en dat betekent dat ook mijn huid niet meer verraad hoe moe ik ben en waar ik doorheen ben gegaan. Dat was twee jaar geleden wel anders, zie een paar berichten terug op deze tijdlijn. De sporen van jarenlang antibioticakuren en een overdaad aan gifstoffen zijn gewist. :) Ook dat heb ik te danken aan de redox moleculen, met bijbehorende huidlijn. 

PS: In een steeds duurder wordende tijd is het wel goed om te weten dat deze huidlijn enorm in prijs is verlaagd! De gel heeft meer inhoud voor dezelfde prijs en de huidlijn is flink in prijs verlaagd, maar vooral als set is het interessant.


๐๐ซ๐ฎ๐ข๐ง๐ž ๐ ๐ž๐ฅ๐ฎ๐ข๐๐ž๐ง

Verder zijn er nog een aantal dingen waar ik beter door functioneer. Mijn nieuwste ontdekking is Brown Noise in combinatie met natuurgeluiden, dat zijn geluiden met een bepaalde frequentie, die een kalmerend effect hebben op de hersenen. Het zorgt er voor dat ik veel minder snel overprikkeld en vermoeid raak in mijn hoofd. Gratis en voor niks te vinden op internet!



๐ƒ๐ž ๐ฃ๐ฎ๐ข๐ฌ๐ญ๐ž ๐ฏ๐จ๐ž๐๐ข๐ง๐ ๐ฌ๐ฌ๐ญ๐จ๐Ÿ๐Ÿ๐ž๐ง

Ontstekingsremmende voeding blijft een belangrijke factor en als ik geen supplementen inneem (je kent het wel; "Ik kan vast wel zonder, dat scheelt weer in de kosten") voel ik me na een tijdje duidelijk slechter. Een wereld van verschil dus of ik mijn lichaam wel of niet ondersteun met extra geconcentreerde voedingsstoffen. 


Tip: Ik heb vorige week weer een nieuwsbrief verzonden voor mijn opdrachtgever Inner Vitamins en er is deze week een actie. Je krijgt € 7,50 korting bij een bestelling van 50 euro. De actie duurt nog de hele week!


Ik neem in elk geval de basissupplementen; een multi van natuurlijke voedingsstoffen uit biologische groenten en fruit, Calcium Ascorbaat - een goed opneembare vorm van vitamine C, vitamine D, omega 3 en magnesium. Daarnaast neem ik ook Inner Zen, een combinatie van kruiden die heerlijk ontspannend werken in een stressvolle periode of na een drukke werkdag.


Inner Peace gebruik ik wanneer ik me wil concentreren op tekst en andere belangrijke informatie die foutloos moet worden afgeleverd. Inner Motivation heb ik ook een tijdje gebruikt en daarop ging ik als een speer, maar mijn hart door de tachycardie ook na een tijdje, dus dit supplement gebruik ik nu niet meer dagelijks. Alleen nog als ik echt ff veel wil doen op een dag.


๐†๐จ๐ž๐๐ž ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ๐ง๐ž๐ฆ๐ž๐ง๐ฌ

Verder ben ik de laatste tijd een stuk minder consequent met het ondersteunen van de ontgifting (dat doe ik nog steeds met bentonietklei), maar dat merk ik helaas ook. Op dagen dat ik geen klei gebruik, ben ik enorm overprikkeld aan het eind van de dag. Dat moet ik dus echt weer oppakken, net als yoga, dat op de รฉรฉn of andere manier uit mijn routine is verdwenen. Misschien een goed idee om vanaf het nieuwe jaar weer dagelijks een voetenbad รฉn zonnegroet te gaan doen.


Wie heeft er ook goede voornemens? Dit vraag ik terwijl ik een zoveelste vanille fudge in mijn mond stop, uit het kerstpakket van een opdrachtgever. ๐Ÿ˜


Voor het nieuwe jaar wens ik ons allemaal stappen vooruit qua gezondheid en dat dromen en wensen uit gaan komen. 


Ik ben benieuwd wie er tot het einde heeft gelezen. Laat even wat van je horen, ik ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat!


Liefs,

Nina

1 opmerking :

  1. Hoi wat een mooi verhaal. Nog even en een jaar geleden. Ik zocht bij je over PEM. Liefs Fien

    BeantwoordenVerwijderen


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.